لوله مانیسمان اوکراینی

لوله مانیسمان اوکراینی یک نوع لوله مانیسمان باکیفیت و مرغوب است که در کشور اوکراین تولید می‌شود. این لوله‌ها استحکام بالایی دارند و مقاومت خوبی در مقابل حرارت‌های بسیار بالا از خود نشان می‌دهند.

لوله مانیسمان اوکراینی

لوله‌های مانیسمان اوکراینی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که فاقد درز جوش هستند. یعنی عملیات جوشکاری روی آنها انجام نمی‌شود. مقاومت بالای لوله‌های مانیسمان اوکراینی در مقابل گرما و حرارت باعث شده است تا با نام لوله‌های آتشخوار هم شناخته شوند. این لوله‌ها در رده‌های مختلفی مانند رده 20، 60، 80 و… تولید می‌شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بورس نمایندگی لوله مانیسمان، درزدار و لوله و اتصالات را مطالعه کنید.

تولید لوله مانیسمان در اوکراین

کشور اوکراین یکی از کشورهای فعال در صنعت تولید فولاد است. ظرفیت بالای فولادسازی این کشور موجب شهرت آن در جهان شده است. در این کشور، چندین کارخانه بزرگ فولاد و تولید کننده لوله وجود دارند. این کارخانه‌ها محصولات فولادی متنوعی را تولید می‌کنند. یکی از این محصولات، لوله مانیسمان اوکراینی است.

مشخصات لوله‌ها

این لوله‌ها از جنس فولاد و آلیاژهای آن هستند و قطر و ضخامت متفاوتی دارند. در ادامه به برخی از مشخصات لوله‌های مانیسمان اوکراینی اشاره می‌کنیم.

– ابعاد

لوله مانیسمان اوکراینی در اندازه‌های مختلف و طول 6 و 12 متر تولید می‌شود. برای تعیین ضخامت این لوله‌ها از حروف bwg يا swg استفاده می‌کنند. اندازه لوله‌های مانیسمان بدون درز اوکراینی بر حسب اینچ و میلی‌متر است. اندازه و سایز این لوله‌ها بر حسب اینچ شامل لوله مانیسمان 1.8، 1.4، 3.8، 1، 1.2 و… و بر اساس میلی‌متر شامل لوله مانیسمان 4، 6، 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20، 25، 32 و… می‌شوند.

– جنس لوله

معمولا لوله‌ های مانیسمان اوکراینی با استفاده از فولاد کربنی، فولاد آلیاژی و فولاد ضد‌زنگ ساخته می‌شوند. این مواد از نظر خواص و ویژگی‌ها با هم تفاوت دارند و در صنایع مختلف به کار می‌روند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که درجه و ترکیب خاص مواد مورد استفاده در تولید لوله مانیسمان اوکراینی متفاوت است. این امر به سازنده، مشخصات مشتری و کاربرد لوله‌ها بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیب مواد مورد استفاده در تولید لوله مانیسمان بدون درز اوکراینی بهتر است با سازنده یا تامین کننده مشورت نمایید.

– استانداردها

این محصول، استانداردهای اروپا و امریکا را دارد. لوله مانیسمان اوکراینی مطابق با استانداردهای API 5L، (IPS)M-PI-190، ASTM A106 و ASTM A53 ساخته می‌شود. این لوله‌ها را بر اساس استاندارد API به دو رده PSL1 و PSL2 تقسیم‌بندی می‌کنند. لوله هایی که در رده 1 قرار می‌گیرند، برای گریدهای بالای X42 و لوله‌های رده 2 برای تمام گریدها به عملیات حرارتی در منطقه جوش نیاز دارند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین وارد کننده لوله مانیسمان در تهران را مطالعه کنید.

کاربردهای لوله مانیسمان بدون درز اوکراینی

لوله‌های بدون درز که در کشور اوکراین تولید می‌شوند، برای ساخت و ساز و مصارف صنعتی، خطوط لوله نفت و گاز، پتروشیمی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها برای انتقال سیالات (مایع و گاز) به کار می‌روند.

کارخانه‌های تولید‌کننده معتبر لوله مانیسمان اوکراینی

کارخانه های sena، tag matt و provence کارخانه‌های معروف جهان در زمینه تولید لوله‌های با‌کیفیت هستند.

ویژگی‌های این لوله

یکی از ویژگی‌های لوله بدون درز اوکراینی، عدم وجود درز روی سطح لوله است. این ویژگی موجب افزایش مقاومت لوله در برابر فشار و دمای بالا می‌شود. گاهی اوقات که از آلیاژهای نامناسب برای ساخت این لوله‌ها استفاده می‌کنند، حوادث مختلفی رخ می‌دهند. مهم‌ترین ویژگی لوله‌های مانیسمان اوکراینی این است که مشخصات و کیفیت لوله باید با میزان فشار و دمای ایجاد شده در فرایندها و دستگاه های مختلف مطابقت داشته باشد.

روش ساخت

لوله‌های مانیسمان اوکراینی شباهت زیادی به سایر لوله های مانیسمان دارند؛ اما از نظر کاربرد و محل استفاده با آنها متفاوت هستند. برای ساخت لوله مانیسمان اوکراینی از استوانه ‌های توپر استفاده می‌شود. بعد از اینکه فرایندهای دقیقی روی این استوانه‌ها انجام و داخل آنها خالی شد، تبدیل به لوله می‌شوند. برای ساخت این لوله‌ها از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها هیچ‌گونه آسیبی به گوشته لوله وارد نمی‌کنند.

قیمت لوله مانیسمان اوکراینی

 عوامل مختلفی روی قیمت لوله اوکراینی تاثیر می‌گذارند. اگر به لیست قیمت لوله اوکراینی توجه کنید، متوجه تغییراتی می‌شوید. این تغییرات در اثر نوسانات بازار رخ می‌دهند. برای مشاوره و اطلاع از قیمت لوله مانیسمان اوکراینی و سایر انواع لوله لطفا با کارشناسان و متخصصان ماهان صنعت تماس بگیرید.

مقاله‌ی پیشنهادی: قیمت لوله مانیسمان 

سخن پایانی در مورد لوله مانیسمان اوکراینی

لوله ‌های مانیسمان یک نوع از لوله‌های فولادی هستند که سطحی صاف و صیقلی دارند. ویژگی بارز این لوله‌ها، عدم وجود درز در آنها است. این ویژگی باعث شده است تا خواص ویژه‌ای داشته باشند. لوله مانیسمان اوکراینی یک نوع لوله بدون درز است که در کشور اوکراین تولید می‌شود.

این لوله وارداتی، مقاومت خوبی در برابر حرارت و گرما از خود نشان می‌دهد. به همین علت با نام لوله آتشخوار هم شناخته می‌شود. این لوله‌ها در ابعاد و رده‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوله مانیسمان اوکراینی و قیمت آن با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

آخرین مقالات

لوله گلخانه

لوله ها سیلندرهایی توخالی هستند که معمولا دارای مقطع گرد هستند. از لوله ها برای فعالیت های مختلفی از جمله

ادامه مطلب