لوله گالوانیزه سبک

لوله گالوانیزه سبک ، یک نوع از لوله های درزدار است که با نام های لوله مبلی و لوله گالوانیزه صنعتی نیز شناخته می شود. این لوله ها بسیار متنوع و پرمصرف هستند و در صنایع مختلفی به کار می روند. امروزه برای


افزایش مقاومت لوله گالوانیزه سبک، از روش گالوانیزاسیون سرد یا گرم استفاده می کنند. در این روش، سطح لوله را به وسیله یک لایه از فلز روی پوشش می دهند. این امر باعث افزایش طول عمر و مقاومت لوله گالوانیزه سبک می شود.

کاربرد لوله گالوانیزه سبک

این لوله ها دارای کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف می باشند. لوله گالوانیزه سبک را برای مصارف خانگی، صنایع کوچک، لوله کشی آب، گلخانه ها، گاز ساختمان ها، انتقال انواع مایعات و … به کار می برند.

مشخصات لوله گالوانیزه سبک

لوله گالوانیزه سبک در اندازه 1.2 اینچ تا 4 اینچ در بازار عرضه می شود. این لوله از نظر ابعاد بدنه و قطر داخلی، با استاندارد های DIN 2440، BS 1387 و ISIRI 3765 ساخته می شود.

قیمت لوله گالوانیزه سبک

لوله گالوانیزه سبک از نظر وزن، ابعاد، اندازه، ضخامت و قیمت با لوله گالوانیزه سنگین متفاوت می باشد. با توجه به اینکه ضخامت لایه روی در این لوله ها کم است ، قیمت لوله گالوانیزه سبک نسبت به سایر لوله ها ارزان تر می باشد. برای اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه با مشاوران ما در تماس باشید.

روش های گالوانیزاسیون لوله گالوانیزه سبک

برای افزایش مقاومت لوله گالوانیزه سبک در مقابل خوردگی، از روش گالوانیزاسیون سرد و گرم استفاده می کنند.
گالوانیزاسیون به روش سرد :
در گالوانیزاسیون سرد ، از جریان الکتریسیته و مایع الکترولیت برای پوشش دهی لوله استفاده می شود. در این روش، یک لایه از روی، سطح لوله گالوانیزه سبک را می پوشاند. هزینه گالوانیزاسیون به روش سرد ارزانتر از روش گرم می باشد. اما از نظر کیفیت قابل مقایسه با گالوانیزاسیون به روش گرم نیست.
گالوانیزاسیون به روش گرم :
در این روش، لوله را درون حمام روی مذاب قرار می دهند. این کار موجب ایجاد یک لایه محافظ بر سطح لوله می شود. وجود این لایه مانع از خوردگی و زنگ زدگی لوله گالوانیزه سبک می شود. هزینه گالوانیزاسیون به روش گرم گران تر می باشد، اما کیفیت، دوام و مقاومت آن در مقابل خوردگی بسیار بالاست.

آخرین مقالات

لوله گلخانه

لوله ها سیلندرهایی توخالی هستند که معمولا دارای مقطع گرد هستند. از لوله ها برای فعالیت های مختلفی از جمله

ادامه مطلب