مزایا و کاربرد های لوله مانیسمان کربن استیل

لوله مانیسمان به لوله های بدون درز و با بدنه ای یکنواخت گفته می شود. ساختار خاص بدنه این لوله ها منجر شده تا از استحکام بالایی برخوردار باشند. امروزه از انواع لوله های مانیسمان استفاده های گسترده ای در صنایع مختلف می شود. تولیدکنندگان این محصول را در چندین نوع مختلف تولید و عرضه کرده اند. وجود انواع گوناگون لوله مانیسمان منجر شده تا این محصول متناسب با نیاز صنایع بتواند انتخاب شود و بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد. یکی از ویژگی هایی که بر روی قیمت لوله مانیسمان بسیار موثر است، جنس لوله های مانیسمان می باشد. در ادامه به شرح این موضوع می پردازیم.

بهترین جنس های لوله مانیسمان

یکی از پرکاربرد ترین انواع لوله های مانیسمان، لوله مانیسمان کربن استیل می باشد. این محصول جز بهترین جنس های لوله مانیسمان نیز به شمار می رود. کربن استیل نوعی فولاد با درصد کمی کربن و منگنز می باشد که به آن خاصیت منحصر به فردی بخشیده است. لوله هایی از این جنس دارای استحکام بالا بوده اما در عین حال شکننده هستند. ساخت لوله های مانیسمان از کربن استیل آن ها را برای استفاده در خطوط انتقال سیالات فشار قوی متناسب کرده است.
لوله مانیسمان کربن استیل در دو نوع فشار بالا و فشار پایین تولید شده است. استفاده عمده از این محصول در صنایع مربوط به انتقال نفت و گاز صورت می گیرد. لازم به ذکر است که درصد کربن و سایر ترکیبات موجود در این آلیاژ باید با دقت بررسی شوند. در صورت کم و زیاد شدن مقدار ترکیبات موجود در آن ممکن است لوله های تولید شده از کیفیت خوبی برخوردار نباشند و نتوانند طی استفاده به خوبی عمل کنند.

مشخصات لوله مانیسمان کربن استیل

تولید کنندگان لوله مانیسمان کربن استیل آن را در چندین رده و سایز مختلف تولید می کنند. بیشتر لوله های ۶ و ۱۲ متری از سمت مشتریان خریداری می شود اما با این وجود این محصول در سایزبندی های متغیری وجود دارد. از جمله ویژگی های بارز این لوله ها، ضخامت قطر خارجی آن ها می باشد. معمولا ضخامت دیواره آن ها به چند میلی متر می رسد و هیچگاه این لوله ها از یه حدی ضخیم تر طراحی و تولید نمی شوند.
به طور کلی لوله مانیسمان کربن استیل به دو دسته نورد گرم و نورد سرد تقسیم می شود. لوله های فشار قوی و فشار پایین جز نورد گرم قرار می گیرند. لازم به ذکر است لوله های مانیسمانی که طی حفاری مورد استفاده قرار می گیرند نیز در این دسته قرار دارند. قطر خارجی لوله های نورد گرم معمولا بیشتر از ۳۰ میلی متر است. این در حالی است که قطر خارجی لوله های نورد سرد چیزی بین ۵ تا ۸ میلی متر می باشد. به طور کلی مقاومت و استحکام لوله مانیسمان کربن استیل از انواع دیگر لوله های مانیسمان به دلیل یک دست بودن و بدون درز بودن آن بهتر است.
این لوله ها در عین داشتن استحکام و مقاومت بالا، دارای واکنش پذیری اندکی می باشند. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر واکنش پذیری بدنه لوله بالا باشد با سیالات داخل لوله وارد واکنش شده و به این ترتیب ناخالصی را وارد آن می کند. از این لوله ها در سکو های نفت و یا انتقال مایعات در سکو های ساحلی نیز استفاده گسترده ای می شود.

نحوه تولید لوله مانیسمان کربن استیل

مراحل تولید لوله مانیسمان کربن استیل نیازمند حساسیت بالایی می باشد تا در نهایت محصولی با بهترین کیفیت و عملکرد وارد بازار شود. فرایند تولید این لوله ها با ایجاد سوراخ در یک شمش فولادی آغاز می شود. پس از این مرحله لوله ها برش خورده و به صورت لوله های یک متری وارد مرحله حرارت دهی می شوند. دمای کوره های حرارت دهی باید چیزی در حدود ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد باشد تا لوله به خوبی پخته شود.
فرایند سوراخ کردن لوله ها با استفاده از دستگاه پانچ انجام می شود. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که پر کاربرد ترین آن ها، دستگاه پانچ غلتکی مخروطی است. پس از پانچ لوله ها سرد شده و وارد مرحله آزمایش می شوند. در این مرحله به طور کامل از سلامت محصول اطمینان حاصل شده و لوله سپس وارد مراحل عیب یابی مجدد خواهد شد.
برطرف کردن عیوب همراه با صاف و یکنواخت کردن سطح آن تقریبا آخرین مرحله قبل از بسته بندی و توزیع به شمار می رود. در صورتی که لوله بدنه ای غیر یکنواخت یا دارای ترک و شکستگی داشته باشد باید فورا اصلاح شده و سپس وارد مرحله بعدی شود. تمامی این موارد تحت نظارت تیمی حرفه ای و باتجربه صورت می پذیرد. در نتیجه تمامی این موارد، محصول نهایی کاملا استاندارد بوده و می تواند با بازدهی بالا در طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرد.

 

قیمت و خرید لوله کربن استیل

لوله مانیسمان کربن استیل از جنس فولاد است پس برای خرید آن باید هوشمندانه عمل کرد که با قیمت مناسب و کیفیت مرغوب خریداری کرد. این لوله ها بهتر است از تولیدات داخل باشند تا از کیفیت و قیمت آن اطمینان داشته باشیم. برای خرید این محصول از دو روش حضوری و غیر حضوری می توانیم اقدام کنیم. وجود هر دو روش به نفع متقاضیان است. آن ها می توانند با توجه به شرایط و وقت در دسترس خود بهترین روش را انتخاب کنند.
در روش خرید حضوری به طور مستقیم می توانیم از قیمت لوله مانیسمان کربن استیل مطلع شویم. همچنین در این شرایط می توانیم به صورت مستقیم کیفیت کالا را مشاهده کرده و انواع مختلف آن را با هم مقایسه کنیم. مشاوران فروش و فروشندگان باتجربه نیز در مراحل خرید به راهنمایی مشتریان می پردازند. تمامی این موارد دست به دست هم داده تا مشتریان خریدی مطمئن و پر سود داشته باشند.
قیمت این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد و توسط تولیدکنندگان و صاحبان نمایندگی ها مشخص می شود. افرادی که این لوله ها را در تعداد بالا و مقادیر عمده تهیه کنند می توانند آن را با تخفیف ویژه و قیمتی مقرون به صرفه داشته باشند. در خرید آنلاین نیز در برخی موارد جشنواره های فروش ویژه و یا کد های تخفیف در اختیار مشتریان قرار می گیرد. در این صورت آن ها می توانند محصول مورد نظر را بدون واسطه و در کمترین زمان ممکن خریداری کنند.

سخن پایانی

لوله های مانیسمان بسیار کابربردهای گوناگون و مفیدی دارند. از آن ها در صنایع مختلف، کارخانه ها، سردخانه ها و … استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهم لوله مانیسمان، جنس آن ها می باشد. از همین رو لوله مانیسمان کربن استیل که جزو پرکاربردترین لوله ها ی مانیسمان محسوب می شود را به شما معرفی کردیم.

آخرین مقالات

لوله گلخانه

لوله ها سیلندرهایی توخالی هستند که معمولا دارای مقطع گرد هستند. از لوله ها برای فعالیت های مختلفی از جمله

ادامه مطلب