معرفی کامل لوله مانیسمان بخار

آشنایی با لوله مانیسمان بخار ، طی سال اخیر با پیشرفت صنعت رو به رو هستیم. این امر موجب شده تا لوازم اولیه و مصالح بیش از گذشته مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از ابزارالات پرکاربرد در صنایع انواع لوله ها به ویژه لوله های فولادی می باشد. لوله های فولادی زیر مجموعه های مختلفی دارند که یکی از مهم ترین آن ها لوله های مانیسمان است. این لوله ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که قیمت لوله مانیسمان را از قیمت سایر لوله های فولادی متمایز ساخته است.
یکی از ویژگی های لوله مانیسمان بخار، بدنه یکنواخت آن ها می باشد. هیچگونه درز و جوشکاری روی بدنه این لوله ها دیده نمی شود که این امر مقاومت و دوام آن ها را به حداکثر مقدار ممکن رسانده است. تولید کنندگان پس از تولید آزمایش های مختلفی روی محصول انجام می دهند تا سر انجام آن ها را با بهترین ابعاد و بالا ترین استاندارد به مشتریان عرضه کنند.
فرایند تولید لوله مانیسمان بخار با حرارت دهی بالا انجام می شود. طی تولید آن ها باید درون شمش ها خالی شود. سمبه های مخصوصی برای این کار وجود دارند. پس از سرخ شدن این لوله ها با حرارت بالا سمبه ها به درون آن ها وارد شده و حفره هایی با اندازه مناسب ایجاد می کنند. به علت خصوصیات ویژه این لوله ها در خطوط انتقالی که سیالات باید با امنیت بالا حرکت کنند از لوله های مانیسمان استفاده می شود.

قیمت لوله مانیسمان رده 80 و 40 و 20

انواع لوله های مانیسمان

لوله های مانیسمان دارای انواع مختلفی هستند. مهم ترین عاملی که در انواع مختلف این لوله ها تفاوت ایجاد می کند سایز و رده بندی آن ها می باشد. هر یک از این لوله ها با داشتن سایز و رده مشخص دارای وزن معینی نیز هستند. در نتیجه هر لوله ویژگی های منحصر به فردی داشته و طی استفاده در صنایع به بهترین شکل ممکن به ایفای نقش می پردازد.
لوله رده ۲۰ نوع پرکاربردی از لوله مانیسمان بخار می باشد. این لوله ها تقریبا ۳۰۰ گرم وزن دارند. ضخامت آن ها را معمولا ۲ تا ۶ میلی متر است. این لوله ها در صنایع کاربرد زیادی دارند و روز به روز سهم فروش بالا تری را به خود اختصاص می دهند. وزن این لوله ها در رده ۴۰ به ۵۰۰ گرم می رسد. ضخامت آن ها بین ۲ تا ۱۲ میلی متر متغیر است و مشتریان با توجه به نوع نیاز خود می توانند بهترین ضخامت را در مناسب ترین رده انتخاب کنند.

تمامی لوله های نام برده شده با وجود داشتن رده بندی ها و سایز های مختلف دارای ویژگی های منحصر به فردی نیز هستند. تمامی آن ها از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار بوده و با واکنش پذیری اندکی که دارند می توانند با امنیت کامل به انتقال سیالات بپردازند. قیمت این لوله ها متغیر بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. معمولا قیمت خرید آن ها توسط تولید کنندگان و عرضه کنندگان این محصول تعیین می شود.

اتصالات لوله مانیسمان بخار

سلامت اتصالات لوله مانیسمان برای انتقال صحیح سیالات از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. این اتصالات طی تولید لوله های مانیسمان استفاده می شوند. در محل اتصالات و در طول این لوله ها هیچ درزی دیده نمی شود به همین دلیل به این اتصالات، اتصالات بدون درز نیز گفته می شود. لازم به ذکر است که آرایش این اتصالات از اهمیت بالایی برخوردار است در نتیجه باید توسط افرادی کاربلد و با تجربه انجام شود.

اتصالات لوله مانیسمان بخار انواع مختلفی دارند. اتصالات جوشی بدون درز و اتصالات جوشی درز دار دو نوع مهم این اتصالات به شمار می روند. هر یک از انواع اتصالات دارای مزایای مشخصی هستند. اتصالات بدون درز در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند. همچنین این اتصالات در خطوط انتقالی که در معرض دما و فشار بالا هستند عملکرد بهتری دارند.
اتصالات لوله های مانیسمان نام های مختلفی دارند. زانویی مانیسمان یکی از آن ها می باشد. این زانویی ها دارای تنوع بالایی بوده و به شکل هندسی خم تولید می شوند. سه راهی مانیسمان، کپ جوشی و اتصالات مانیسمان بنکن از دیگر اتصالات مانیسمان به شمار می روند. هر یک از اتصالات نام برده دارای ویژگی ها و قیمت های مختلفی بوده و برای کاربردی خاص طراحی شده اند. وجود تنوع بالا در آن ها باعث شده مصرف کنندگان بتوانند بهترین محصولات را انتخاب و خریداری کنند.

مراحل تولید و توزیع لوله مانیسمان بخار

تولید لوله مانیسمان بخار مراحل مختلفی دارد. هر یک از این مراحل با استفاده از دستگاه ها و ابزارآلات مشخص و تحت نظارت تولید کنندگانی باتجربه و با دقت صورت می گیرد. مراحل برش، حرارت دهی، تاب گیری و آزمایش از مهم ترین مراحل تولید این محصول به شمار می روند. قبل از توزیع لوله ها مورد آزمایش قرار می گیرند. در صورتی که درز یا ناهمواری روی بدنه لوله دیده شود از جلوی توزیع آن تا قبل از اصلاح جلوگیری می شود.

پس از آزمایش و پولیش کاری لوله ها وارد مرحله بسته بندی و توزیع می شوند. عرضه لوله های مانیسمان از دو روش حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد. عرضه کنندگان با ایجاد روش های عرضه مختلف دست مشتریان را هنگام خرید باز گذاشته اند. آن ها می توانند با توجه به شرایط شخصی و وقت در دسترس خود بهترین روش خرید را انتخاب کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن به محصول مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

سخن پایانی

قیمت لوله مانیسمان نیز در بازار متغیر بوده و همان طور که گفته شد توسط تولید کنندگان و عرضه کنندگان مشخص می شود. در صورتی که مشتریان اقدام به خرید از نمایندگی های فروش کنند می توانند محصول را بدون واسطه و با قیمتی استثنایی دریافت کنند. برند و کیفیت محصول نیز عامل اصلی تعیین کننده قیمت لوله های مانیسمان می باشد. بدیهی است لوله های باکیفیت در برند های موفق تر با قیمت و بهای بیشتری به فروش می رسند. مشاوران فروش با راهنمایی مشتریان بهترین برند محصول را با قیمت مناسب به آن ها معرفی می کنند.

آخرین مقالات

لوله گلخانه

لوله ها سیلندرهایی توخالی هستند که معمولا دارای مقطع گرد هستند. از لوله ها برای فعالیت های مختلفی از جمله

ادامه مطلب