Skip to main content

لوله مانیسمان رده 20

| mona

لوله مانیسمان رده 20 از انواع لوله های فلزی است که دارای سطحی صاف و یکپارچه می باشد. عدم وجود درز در این لوله ها باعث شده تا با نام لوله بدون درز هم شناخته شوند. لوله های بدون درز نسبت به لوله های درزدار مقاومت بالاتری در مقابل تنش های فیزیکی، دما و فشار بالا دارند.

کاربرد لوله مانیسمان رده 20

لوله مانیسمان رده 20 در بیشتر موارد در سیستم لوله کشی موتورخانه ها و لوله های گاز رسانی به کار می رود. ضمن اینکه برای انتقال آب در آتش نشانی و برج سازی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت که لوله های مانیسمان رده 20 در کلیه پروژه هایی که نیاز به لوله هایی با استحکام خیلی بالا نیست، به کار می روند. رده لوله ، اصطلاحی است که برای شناسایی لوله ها در بازار مورد استفاده قرار می گیرد و برای ضخامت و وزن لوله به کار می رود.

مشخصات لوله مانیسمان رده 20

ضخامت و وزن لوله های مانیسمان رده 20 نسبت به لوله مانیسمان رده 40 کمتر می باشد. ضخامت لوله های مانیسمان رده 20 بین 2.5 تا 12.70 میلی متر است و وزن این لوله ها با توجه به ابعاد آنها متفاوت می باشد. این لوله ها معمولا با طول 6 و 12 متر تولید می شوند. میزان استفاده از لوله های بدون درز رده 20 کمتر از لوله های مانیسمان رده 40 می باشد. دلیل این امر هم مقاومت کمتر لوله های مانیسمان رده 20 است.

تولید کنندگان لوله مانیسمان رده 20

کشورهای مختلفی مانند ایران، چین، اوکراین، روسیه و ... در زمینه تولید این نوع لوله فعالیت می نمایند.

روش تولید لوله مانیسمان رده 20

برای تولید لوله مانیسمان ، از شمش استفاده می شود. ابتدا شمش را تحت حرارت بالا قرار می دهند و در ادامه با استفاده از سمبه ها و قالب های مخصوصی آن را به شکل موردنظر در می آورند. برای اینکه سایز لوله ها مطابق با نظر مشتری باشد، لوله ها را تحت نورد و کشش قرار می دهند.

انواع تست های لوله مانیسمان رده 20

برای تعیین کیفیت لوله های مانیسمان، چند نوع تست بر روی آن ها انجام می شود. این تست ها شامل تست سختی، کشش، خوردگی، فشار و هیدرواستاتیک می شوند.

قیمت لوله مانیسمان رده 20

عوامل مختلفی بر روی قیمت لوله مانیسمان رده 20 تاثیرگذار هستند. از این عوامل می توان به کیفیت، سایز، برند، کشور تولید کننده و ... اشاره کرد. باید یادآوری نمود که نوسانات قیمت ارز هم بر قیمت لوله مانیسمان تاثیرگذار می باشد. قیمت لوله مانیسمان رده 20 نسبت به لوله های مانیسمان رده 40 و 80 ارزان تر است. وزن سبک و ضخامت کمتر لوله های بدون درز رده 20 نسبت به سایر لوله ها باعث شده تا از قیمت پایین تری برخوردار باشند.

نوشتن دیدگاه

ارسال