Skip to main content

لوله گالوانیزه ساوه

| mona

لوله گالوانیزه ساوه ، لوله های گالوانیزه از انواع لوله های آهنی یا فولادی هستند که بر روی آن ها فرایند گالوانیزاسیون را انجام می دهند. سطح این لوله ها دارای پوششی از قلع و روی می باشد. در واقع این لوله ها طی عملیات گالوانیزاسیون


با استفاده از فلز روی یا قلع پوشیده می شوند تا در برابر واکنش های شیمیایی و خوردگی دارای دوام خوبی باشند. کارخانجات لوله گالوانیزه ساوه یکی از تولید کنندگان بزرگ لوله گالوانیزه می باشد که بخش عظیمی از نیاز کشور از طریق این کارخانه تامین می شود.

لوله گالوانیزه ساوه

در سال 1354 کارخانجات نورد پروفیل ساوه اقدام به تولید انواع لوله های پروفیل فولادی کرده اند. یکی از برندهای برتر لوله گالوانیزه در کشورمان، لوله گالوانیزه ساوه می باشد که با کمک روش های جدید و مدرن و بهره بردن از استانداردهای روز دنیا تولید این لوله ها را انجام می دهد. در کارخانجات لوله گالوانیزه ساوه از دو روش سرد و گرم برای تولید لوله های فولادی استفاده می شود. در روش گالوانیزه سرد که به الکترولیت اسیدی نیز معروف است، برای پوشش دهی ورق ها از یون های نمک که در یک محلول آبی قرار دارند، استفاده می کنند‌ در روش گالوانیزه گرم نیز بعد از آغشته شدن و قرار دادن فلاکس آنها را در کوره ای که دارای دمای 120 درجه سانتیگراد است، حرارت خواهند داد و بعد از آن ورقه ها درون روی مذاب که حرارت آن 450 درجه سانتی‌گراد است، آغشته می کنند.

سایز و اندازه لوله های گالوانیزه ساوه

لوله های گالوانیزه ساوه در سایزها و وزن های مختلفی تولید می شوند. لوله های تولید شده توسط این کارخانه لوله سازی دارای اندازه های1، 2، 3، 4، 5، 6، 11 و 21 اینچ می باشند. به منظور بالا بردن طول عمر این لوله ها در کارخانجات لوله گالوانیزه ساوه با کمک روش روکش کردن استحکام و دوام لوله ها را افزایش می دهند.

نحوه تولید لوله گالوانیزه ساوه

برای گالوانیزاسیون لوله گالوانیزه ساوه ابتدا لوله های را به واحد آماده سازی می فرستند. بعد از اینکه لوله ها زنگ زدایی و چربی گیری شدند، آن ها را در محلول فلاکس غوطه ور می کنند. سپس نوبت به انتقال دادن لوله ها به کوره پیش گرم می شود تا در این کوره حرارت لازم را ببینند. بعد از اینکه لوله ها وارد وان روی مذاب شدند، به مدت 1 دقیقه این لوله ها در دمای 450 درجه سانتیگراد قرار خواهند گرفت. تمامی عملیات صورت گرفته بر روی لوله ها برای این است که جلوی پوسیدگی، خوردگی و خراب شدن لوله ها گرفته شود. به همین منظور سطح داخلی و خارجی آن ها را گالوانیزه می ‌کنند.

کاربرد لوله گالوانیزه ساوه

لوله گالوانیزه ساوه دارای کیفیت و کاربرد زیادی هستند. این لوله ها در اندازه های مختلف و به شکل پیش فرض یا سفارشی تولید می شوند. از این لوله ها برای مکان های مختلف و مصارف زیاد استفاده می کنند. از مهمترین کاربردهای لوله های گالوانیزه ساوه می‌توان به مواردی مانند صنعت گاز، نفت و پتروشیمی، سازه های فلزی، دکل های مخابراتی، صنایع کشاورزی و آبرسانی، تصفیه خانه ها و نیروگاه های برق و آب و کابل های برق اشاره کرد‌.

مشخصات فنی لوله گالوانیزه ساوه

لوله گالوانیزه ساوه در دو مدل سبک و سنگین تولید می شوند. برای ساخت لوله های گالوانیزه سبک آنها را در فشار گاز 12 بار و دمای کاری 50 درجه سانتیگراد قرار می دهند. لوله های گالوانیزه سبک دارای وزنی از 0.94کیلو گرم تا 9.75 کیلو گرم می باشند.
یکی دیگر از انواع لوله های گالوانیزه ساوه، لوله گالوانیزه سنگین می باشد که فشار کاری 16 بار و دمای کاری 70 درجه سانتی گراد دارد. این لوله ها دارای وزنی بین 1.44 تا 14.5 کیلوگرم هستند.
در کارخانجات لوله گالوانیزه ساوه، این لوله ها با قطر از 2.15 تا 4 اینچ ساخته می شوند. همچنین طول این لوله ها بین 6 تا 21 متر می باشد.

اتصالات لوله های گالوانیزه ساوه

لوله های گالوانیزه ساوه معمولاً دو رزوه ای هستند. ولی به اتصالات گالوانیزه نیز نیاز پیدا می ‌کنند. برخی از مهم‌ترین اتصالات گالوانیزه در ایران شامل لوله گالوانیزه ساوه سبک، اتصالات گالوانیزه مک، اتصالات گالوانیزه توپی برزیلی، اتصالات گالوانیزه سیتکو، اتصالات گالوانیزه جورج فیشر و اتصالات گالوانیزه چینی هستند.

قیمت لوله گالوانیزه ساوه

هرکدام از سایز و اندازه های لوله گالوانیزه ساوه دارای قیمت مخصوص به خود می باشند. قیمت گذاری این لوله با توجه به عوامل مختلفی صورت می ‌گیرد و عوامل زیادی بر  قیمت لوله گالوانیزه تاثیر می گذارند.

لوله گالوانیزه سبک ساوه

از لوله گالوانیزه سبک ساوه برای تهویه استفاده می شود. این لوله برای تخلیه فاضلاب و لوازم بهداشتی کوچک نیز به کار برده می شود. لوله های گالوانیزه سبک ساوه با استفاده از فولاد نرم ساخته می شوند و تولید آنها به این صورت است که فولاد با فشار از داخل قالب عبور داده می شود و سپس درز های آن جوش داده می شوند. برای اینکه این لوله در برابر زنگ زدگی و اسید ها دارای مقاومت خوبی باشد، از پوشش روی بر روی آنها استفاده می‌ شود و آنها را داخل یک وان روی آبکاری می کنند. در مقایسه با لوله های آهنی لوله های گالوانیزه سبک ساوه دارای مقاومت کمتری هستند و ممکن است کلیه اسید هایی که موجب آسیب به چدن می شوند، به این لوله های گالوانیزه نیز آسیب وارد کنند.

لوله فولادی برق گالوانیزه گرم ساوه

لوله فولادی برق گالوانیزه ساوه، یکی از انواع لوله فولادی برق گالوانیزه می باشد که به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به سیم برق و حفظ هادی در برابر تماس های ناخواسته با عوامل خارجی به کار برده می شود. این لوله با نام لوله رو کار معروف بوده و تولید این لوله به شکلی صورت می ‌گیرد که داخل و خارج آن گالوانیزه شود. از این لوله برای مکان هایی که در آن میزان رطوبت زیاد است و احتمال زنگ زدگی وجود داشته باشد، استفاده می کنند. کاربرد این لوله برای ساختمان های تجاری و صنعتی، بیمارستان ‌ها، تاسیسات صنعتی، فروشگاه و پالایشگاه ها می باشد.

لوله گالوانیزه سنگین ساوه

برای ساخت لوله گالوانیزه سنگین ساوه از آهن سفید نورد شده استفاده می ‌کنند. سپس با استفاده از دستگاه های درز جوش این آهن ها را به یکدیگر جوش خواهند داد. برای عایق بندی لوله گالوانیزه سنگین ساوه، از روی مذاب استفاده کرده و به دو رنگ تیره و خاکستری این لوله ها را تولید می کنند.

لوله گالوانیزه آهنی ساوه

کلیه لوله های گالوانیزه آهنی ساوه با شاخه های 6 متری و دو سر دنده که دارای قطر 8 اینچ هستند تولید می شوند. این لوله ها معمولا به قطر اسمی معروف هستند و از قطر داخلی بزرگتر و در مقایسه با قطر خارجی آن کوچکتر می باشد. از نکات مهمی که لازم است در مورد این لوله به آن دقت کرد، این است که برای متصل کردن آن باید از روش جوشکاری استفاده نشود. زیرا حرارتی که در اثر جوشکاری و سوختن روکش گالوانیزه ایجاد می شود، دود سفید و غلیظی دارد که ممکن است موجب آسیب رساندن به دستگاه تنفسی و آلودگی محیط کار و مسمومیت شود.

لوله گلخانه ای گالوانیزه ساوه

در تولید لوله گلخانه گالوانیزه ساوه، از روش آبکاری سرد با زینک استفاده می‌ شود و این لوله را در دمای 70 درجه سانتیگراد گالوانیزه می کنند. این لوله ها معمولاً مقاومت کمتری دارند و از طریق کشیدن کلید بر روی روکش آن ممکن است دچار صدمه شوند. لوله های گلخانه ای گالوانیزه ساوه که با روش آبکاری سرد تولید می شوند، دارای طول عمر حدود سه تا پنج سال هستند و احتمال زنگ‌ زدگی در آن ها نیز وجود خواهد داشت. معمولاً این لوله ها پس از زنگ زدگی با خوردگی مواجه می شوند. لوله گلخانه گالوانیزه ساوه در شاخه های 6 متری تولید و به بازار عرضه می شود. لوله گالوانیزه گلخانه ای که با روش گرم ساخته می‌ شود در مقایسه با لوله گالوانیزه سرد از طول عمر بیشتری برخوردار می باشد. ولی برای سازه گلخانه از لوله گلخانه ای سرد استفاده می کنند.

لوله API گازی ساوه

لوله ‌های گازی ساوه، برای انتقال گازهای خانگی و کارخانجات صنعتی کاربرد دارند. این لوله ها در شاخه های 6 متری تولید می شوند و دارای استحکام و دمام بسیار بالا هستند. با توجه به نوع استاندارد این لوله ها، از آن ها به عنوان لوله توکار استفاده می شود و با در نظر گرفتن نوع سایز و اندازه، دارای نوع مصرفی مختلفی می باشند.

لوله سیاه ساوه

لوله سیاه ساوه، لوله ای صنعتی است که با نام لوله سنگین معروف می باشد. این لوله از ورق سیاه یا همان ورق نورد گرم تولید می شود و برای ساخت انواع شاسی، داربست، حفاظ و حصار، جک و صنایع دیگر از آن استفاده می شود. همچنین این لوله برای انتقال انواع سیالات مثل روغن، آب و گازها به کار برده می شود. برای تولید این لوله ورق نورد گرم را به شکل لوله فرم دهی می ‌کنند و سپس درز آنرا جوشکاری کرده و با کمک یک تیغچه اضافه جوش ان را بر می دارند و در آخر لوله را با اندازه های مورد نظر آن برش می زنند. برای گازرسانی منازل و سیستم های شوفاژ از لوله سیاه ساوه استفاده می‌ شود. از این رو این لوله با نام لوله شوفاژی و لوله گازی نیز معروف می باشد. همچنین می توان برای سیستم های لوله کشی آب نیز از این لوله استفاده کرد. لوله سیاه ساوه دارای جوش پذیری بسیار خوب و تنوع ابعادی و قیمت مناسب و سختی سطحی می باشد.

نوشتن دیدگاه

ارسال