Skip to main content

کاربردهای لوله مانیسمان

| mona

کاربردهای لوله مانیسمان، انواع مختلفی از لوله ها در بازار وجود دارند که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. یکی از این نوع لوله ها، لوله های بدون درز هستند که اهمیت زیادی دارند. این لوله ها با روش های ویژه ای در


کارخانه ها ساخته می شوند و چون درز ندارند، در صنایع مختلف و حساسی به کار می روند.

کاربردهای لوله مانیسمان

1. برای خطوط صنایع غذایی
2. در صنایع دارویی
3. برای خطوط فشار قوی
4. برای خطوط نفت و گاز :
یکی از صنایع مهم و شاید حتی مهمترین صنعت ارزی جهان مربوط به صنایع نفت و گاز می باشد. از لوله های مانیسمان در این صنایع بسیار استفاده می شود.

لوله های نفتی، لوله های انتقال مایعات و گازها، لوله هایی که برای پالایش گاز و نفت استفاده می شوند همه لوله های مانیسمان هستند.
5. در صنایع دریایی :
لوله های مانیسمان در سیستم لوله کشی دیگ های بخار کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، از لوله های مانیسمان در بخش هایی که در معرض فشار و دمای بالا قرار دارند، استفاده می کنند.

این لوله ها در ساخت زیردریایی ها، سکوی بالگردها و فانوس های دریایی نیز به کار می روند. محیطی که لوله های زیردریایی در آن قرار می گیرند، فشار بالایی دارد. ضمن اینکه میزان خورندگی فلزات در این محیط بسیار بالا است. به همین دلیل، برای این قسمت ها از لوله های بدون درز استفاده می کنند.
6. برای خطوط هیدرولیک :
لوله های هیدرولیک جزو لوله های مانیسمان به شمار می روند. برای ساخت انواع لوله های مکانیکی، سیلندرهای هیدرولیک، لوله های فولادی محوری، بازوهای مکانیکی و دستگاه های اینجکشن از این لوله ها استفاده می کنند.
7. برای انتقال و ذخیره سازی هیدروژن :
هیدروژن یکی از سوخت هایی است که در صنایع مختلف به کار می رود. به خاطر ویژگی های خاص هیدروژن، برای مخازن و انتقال آن باید از لوله های ویژه ای استفاده شود. لوله های مانیسمان به دلیل قابلیت های زیادی که دارند، می توانند یکی از گزینه های مناسب این کار باشند.
8. استفاده در دیگ های بخار :
یکی دیگر از موارد استفاده مربوط به دیگ های بخار، مبدل های گرما و سوپرهیترها می باشد. لوله های مانیسمانی که در این موارد به کارمی روند، قوانین متفاوت و گریدهای فولادی خاصی دارند.

علاوه بر موارد بالا، از لوله های بدون درز در صنایع رنگ، پتروشیمی، نظامی، خودروسازی، تاسیسات صنعتی کارخانه های تولیدی، خطوط انتقال، لوله های حفاری تیوبینگ و کیسینگ، مخازن بویلر، کمپرسورها و ... هم استفاده می شود.

قیمت لوله مانیسمان

کشورهای ایران، هند، چین و آلمان جزو تولیدکنندگان مطرح لوله بدون درز به شمار می روند. قیمت لوله مانیسمان تحت تاثیر جنس، قطر، طول لوله، نرخ ارز، نوسانات بازار و ... تغییر می کند.

سخن پایانی

یکی از انواع لوله های گالوانیزه، لوله های مانیسمان هستند. این لوله ها بدون درز ساخته شده اند و کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. مقاومت زیاد و طول عمر بالای آنها موجب شده تا در صنایع مختلفی به کار روند.

نوشتن دیدگاه

ارسال