Skip to main content

لوله مانیسمان رده 120 چیست + قیمت لوله مانیسمان رده 120

| mona

لوله مانیسمان رده 120 یک نوع لوله بدون درز است که از جنس‌های مختلفی مانند استنلس استیل، فولاد و... ساخته می‌شود. این نوع لوله مانیسمان در صنایع مختلف کاربرد دارد. در این مقاله می‌خواهیم درباره لوله مانیسمان رده 120 صحبت کنیم. همچنین اطلاعاتی درباره ویژگی‌ها، کاربرد و قیمت لوله مانیسمان رده 120 به شما ارائه می‌دهیم. 

معرفی لوله مانیسمان رده 120

لوله مانیسمان رده 120 یکی از انواع لوله های مانیسمان است که هیچ‌گونه درزجوشی روی سطح آن وجود ندارد. عدم وجود درز جوش باعث شده است تا سطح لوله مانیسمان صاف و صیقلی باشد. لوله های بدون درز در مقایسه با لوله های درزدار از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این لوله ها می‌توانند دما و فشار بالایی را تحمل کنند. همچنین مقاومت زیادی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی نشان می‌دهند. 

معمولا لوله مانیسمان رده 120 در مقابل اسیدها، بازها، نمک‌ها، اکسیدان‌ها، هالوژن‌ها و آلیفاتیک‌ها مقاوم است. لوله های مانیسمان دارای رده های مختلفی هستند. این رده ها از نظر ضخامت با هم تفاوت دارند.

در حال حاضر لوله های مانیسمان در رده های 10، 20، 30، 40، 60، 80، 100 و 120 تولید می‌شوند. هر یک از این رده ها برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا لوله های مانیسمان با استفاده از روش نورد گرم تولید می‌شوند. به همین دلیل می‌توانند دماهای بالا (حداکثر تا 140 درجه فارنهایت) را تحمل کنند. 

لوله مانیسمان رده 120 نسبت به سایر رده ها، ابعاد بزرگتری دارد. مواد اولیه ای که برای تولید این نوع لوله استفاده می‌شود بیشتر از لوله های سایز کوچکتر است. به همین دلیل وزن بیشتر و قیمت بالاتری دارد. 

لوله مانیسمان رده 120 چیست + قیمت لوله مانیسمان رده 120

لوله مانیسمان رده 120 چه کاربردهایی دارد؟

استحکام و مقاومت بالای لوله مانیسمان رده 120 باعث شده است تا در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. امروزه این نوع لوله برای انتقال سیالات پرفشار مانند نفت، گاز و آب در نیروگاه ها، پتروشیمی، معادن و مخازن به کار می‌رود. از دیگر کاربردهای این لوله می‌توان به استفاده درکشاورزی، لوله کشی آب و فاضلاب و سیستم‌های آبیاری اشاره کرد. 

مزایای لوله بدون درز رده 120 

لوله های مانیسمان ویژگی‌های منحصربه فردی دارند. در سطح آنها هیچ‌گونه درز جوشی وجود ندارد. در هنگام ساخت این نوع لوله از جوشکاری استفاده نمی‌شود. سطح یکنواخت لوله باعث شده است تا استحکام بالایی داشته باشد. لوله مانیسمان رده 120 با استفاده از فناوری‌های روز دنیا طراحی و ساخته می‌شود. این محصول در برابر پوسیدگی، ضربه و مواد خورنده مقاومت خوبی نشان می‌دهد. 

قیمت لوله مانیسمان رده 120

قیمت لوله مانیسمان رده 120 تحت تاثیر عواملی مانند وزن، ضخامت، نوسانات نرخ ارز، جنس و کیفیت محصول است. معمولا قیمت لوله را بر اساس کیلوگرم تعیین می‌کنند. قیمت هر شاخه 6 متری لوله بدون درز رده 120 با توجه به جنس آن مشخص می‌شود. همان‌طور که گفتیم لوله های مانیسمان سطح یکنواختی دارند. به همین علت از استحکام بالایی برخوردار هستند و با قیمت بیشتری نسبت به لوله های درزدار به فروش می‌رسند. 

لوله مانیسمان رده 120 چیست + قیمت لوله مانیسمان رده 120

خرید لوله بدون درز رده 120 

برای خرید لوله مانیسمان به مراکز و فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید. در مجموع اگر تصمیم دارید لوله مانیسمان بخرید، باید به یکسری نکات توجه کنید. 

1- عدم وجود درز در سطح لوله 

مهم‌ترین نکته در هنگام خرید لوله مانیسمان، بدون درز بودن آن است. این ویژگی لوله های مانیسمان باعث می‌شود، تنش‌های وارده به لوله در سطح آن پخش شوند. به این ترتیب مقاومت لوله افزایش پیدا می‌کند. 

2- رده لوله

لوله مانیسمان دارای رده های مختلفی است. از آن جمله می‌توان به رده های 10، 20، 30، 40، 60، 80، 100، 120 و 160 اشاره کرد. هر یک از این رده ها از نظر ابعاد، قیمت، کاربرد، ضخامت و... با هم تفاوت دارند. بنابراین شما باید با توجه به نیاز خود، لوله مناسب را خریداری کنید. در بین رده های مختلف لوله مانیسمان، رده های 20، 40 و 80 کاربرد بیشتری دارند.

3- کاربرد لوله

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب و خرید لوله مانیسمان باید به آن دقت کنید، کاربرد لوله است. لوله های مانیسمان برای انتقال سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله های رده بالا مانند لوله مانیسمان رده 120 در موارد صنعتی و پالایشگاه ها کاربرد دارند. در حالی که لوله های با رده پایین‌تر بیشتر در ساختمان‌سازی به کار می‌روند. 

لوله مانیسمان رده 120 چیست + قیمت لوله مانیسمان رده 120

4- طول و ضخامت لوله بدون درز

ویژگی‌ها و مشخصات لوله در هنگام خرید اهمیت زیادی دارند. بنابراین در زمان خرید به ضخامت، طول و قطر لوله دقت کنید. کاربری رده های مختلف لوله مانیسمان متفاوت است. برای خرید اتصالات لوله مانیسمان باید اطلاعات دقیقی درباره قطر و ضخامت لوله داشته باشید. 

5- جنس و کیفیت لوله 

معمولا لوله های مانیسمان با استفاده از فولاد ساخته می‌شوند و ضدزنگ هستند. برای اطمینان از جنس و کیفیت لوله بهتر است خرید خود را از مراکز و فروشگاه های معتبر انجام دهید. 

6- قیمت لوله مانیسمان 

همان‌طور که گفتیم قیمت لوله مانیسمان تحت تاثیر عواملی مانند ابعاد، جنس، رده، ضخامت، نوسانات نرخ ارز، برند، شرکت تولیدکننده و... است. اگر خرید خود را از مراکز مطمئن انجام دهید، می‌توانید لوله مانیسمان را با قیمت مناسبی بخرید. 

لوله مانیسمان رده 120 چیست + قیمت لوله مانیسمان رده 120

7- برند یا کارخانه تولید کننده

کارخانه های زیادی در کشور وجود دارند که در زمینه تولید لوله فعالیت می‌کنند. با این حال نمی‌توانند تمام نیازهای کشور را تامین کنند. برای جبران این کمبود، واردات لوله انجام می‌شود. بیشتر واردات از  طریق کشور چین صورت می‌گیرد. یکی از محصولات پرفروش وارداتی لوله مانیسمان چینی رده 80 است. 

اگر در هنگام انتخاب و خرید لوله مانیسمان دچار تردید شدید، می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان ماهان صنعت بهره ببرید. با استفاده از مشاوره رایگان این مجموعه می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید و خرید خوبی را تجربه کنید. 

سخن پایانی درباره لوله مانیسمان رده 120 چیست + قیمت لوله مانیسمان رده 120

لوله مانیسمان رده 120 مقاومت، استحکام و دوام بالایی دارد. به همین علت در موارد حساس به کار می‌رود. همان طور که گفتیم رده های مختلف لوله مانیسمان برای اهداف خاصی طراحی و تولید شده اند. در این بین، لوله مانیسمان رده 120 برای انتقال سیالات مختلف (مانند نفت و گاز) در پالایشگاه ها و صنایع مختلف به کار می‌رود. 

نوشتن دیدگاه

ارسال