Skip to main content

لوله مانیسمان رده 40

| mona

لوله مانیسمان رده 40 ، لوله مانیسمان در هفت رده، مانیسمان رده 10، 20، 30، 40، 80، 120 و لوله مانیسمان رده 160 تولید می شود. لوله مانیسمان رده 40 نمونه ای از لوله مانیسمان می باشد که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی


و سیستم های ساختمانی کاربرد زیادی دارد. این نوع لوله فشار زیادی را تحمل می کند. به همین دلیل در لوله کشی گاز و آتش نشانی، لوله بدون درز رده 40 مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با لوله مانیسمان رده 40 بیشتر آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

منظور از رده لوله چیست؟

برای بیان لوله های بدون درز از کلمه رده استفاده می کنند. این واژه با نام sch نیز شناخته می شود. همواره به همراه عدد یا واژه ای بیان می شود که با مراجع به استاندارد ASME B36.10 می توان ضخامت لوله بدون درز را بر اساس میلی متر استخراج نمود. پس مرجع تمام استانداردهای لوله ASME می باشد.

لوله مانیسمان بدون درز رده 40

مانیسمان رده 40 از محبوب ترین و پرفروش ترین لوله های صنعتی مانیسمان در ایران است. لوله مانیسمان رده 40 لوله ای بدون درز و بدون جوش خوردگی می باشد که هیچگونه خراش یا درزی در آن وجود ندارد. برای ساخت لوله مانیسمان ضد زنگ، شمش های استوانه ای فولاد را در دمای بسیار بالا حرارت می دهند. سپس با فشار وارد کردن یا بیرون کشیدن مواد درون شمش استوانه ای، بدنه اولیه لوله ساخته می شود.
بدنه لوله از دستگاهی با غلتک های مختلف عبور می کند تا قطر بیرونی آن کاهش یافته و قطر درونی هم به اندازه مورد نیاز مشتری افزایش پیدا کند. به طور کلی مانیسمان رده 40 برای جاهایی که فشار کمتری تحمل می کنند، مناسب تر می باشد. در حالی که رده 80 می تواند به خاطر دیواره اش فشار بالاتری را تحمل کند و در پالایشگاه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
از لوله بدون درز رده 40 در سیستم های لوله کشی، موتورخانه، تاسیسات نفت، گاز و سیستم های تحت فشار در نیروگاه ها استفاده می شود. سایز این لوله ها از نیم تا 34 اینچ متغیر می باشد و طول لوله ها 6 متر است. این لوله ها رنگ مایل به سفید دارند. جهت حمل و انبارداری راحت، اغلب لوله های بدون درز بصورت ذوزنقه ای بندیل و بسته بندی می شوند. لوله مانیسمان رده 40 سنگین نبوده و چندان ضخامت بالایی ندارد. بنابراین لوله رده 40 هم می تواند جوشکاری و هم رزوه شود.

انواع لوله های بدون درز رده 40

به منظور جلوگیرى از زنگ زدگی بیرون و داخل لوله های بدون درز رده 40، از پوشش رنگ مشکی استفاده می شود. مشخصات محصول تولیدى این نوع لوله ها، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى اتصال ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند. تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند. از انواع این نوع لوله ها می توان به لوله بدون درز رده 40 فولادی، استیل، آلیاژی و اروپایی اشاره کرد.

آلیاژ لوله بدون درز رده 40

لوله مانیسمان رده 40 محدودیتی از لحاظ آلیاژ نداشته و می تواند از جنس استنلس استیل و مطابق با استانداردهای آلیاژی مانند ASTM A312 باشد. همچنین می تواند از جنس کربن استیل و مطابق با استانداردهای API 5L، ASTM A53، ASTM A106B و ... تولید شود.

مقایسه لوله بدون درز رده 40 و سبک

• ضخامت لوله بدون درز رده 40 از نوع لوله های بدون درز سبک بیشتر می باشد.
• لوله رده 40 می تواند فشار و دمای بیشتری را نسبت به رده سبک تحمل کند و معمولا در شاخه های 6 متری تولید می شود.
• قیمت لوله مانیسمان با ضخامت رده 40 از لوله های سبک بالاتر می باشد .

قیمت لوله مانیسمان رده 40

قیمت لوله مانیسمان بر اساس افزایش میزان رده لوله، افزایش پیدا می کند. زیرا ضخامت و وزن لوله بالاتر می رود. در نتیجه قیمت لوله مانیسمان نیز افزایش می یابد .

سخن آخر

لوله مانیسمان رده 40 به روش بدون درز تولید می شود و جهت محافظت از زنگ زدگی در انبار از پوشش رنگ مشکی استفاده می گردد. این نوع لوله از فولاد تولید می شود و به رنگ مایل به سفید می باشد.

نوشتن دیدگاه

ارسال