Skip to main content

لوله مانیسمان هیدرولیک

| ماهان صنعت

لوله مانیسمان هیدرولیک جزء کاربردی ترین لوله ها برای سیستم هیدرولیک می باشد. این لوله در ابعاد مختلفی تولید می شود و نقش مهمی در تاسیسات هیدرولیک دارد. لوله مانیسمان هیدرولیک از فولاد ضد زنگ کربنی و فولاد ضد زنگ دوپلکس ساخته می شود.

لوله بدون درز هیدرولیک

لوله ای است که فاقد درز جوش می باشد. طراحی آن بر اساس استاندارد DIN 2353 صورت می گیرد. لوله بدون درز هیدرولیک را با دقت زیادی می سازند. این لوله ها ظاهری براق و زیبا دارند.

در صورتی که در معرض هوا قرار بگیرند، زنگ نمی زنند و اکسیده نمی شوند. لوله های بدون درز هیدرولیک، استحکام و مقاومت بالایی دارند. از دیگر ویژگی های این لوله ها می توان به قدرت تحمل دمای زیاد، عدم تغییر شکل در برابر تغییرات دمایی و خاصیت چکش خواری بالا اشاره کرد. در نقطه ی مقابل لوله های مانیسمان وجود دارند که فاقد درز و جوش هستند.

Hydraulic-Mannesmann-Pipe-300x300

ابعاد لوله مانیسمان هیدرولیک

لوله مانیسمان با قطر بیرونی 60.3- 6 میلی متر و ضخامت مورد نظر مشتری بالاترین میزان فروش را دارند. در اکثر مواقع این لوله ها با طول 6 متر تولید می شوند. با این وجود، مشتری می تواند ابعاد این لوله را به دلخواه انتخاب نماید.

عناصر موجود در ساختار لوله های هیدرولیک

لوله های هیدرولیک از آلیاژ، آهن، کروم، نیکل، گوگرد سیلیکون، کربن و ... تشکیل می شوند. مهم ترین ماده موجود در ساختار این لوله ها، کروم است.

لوله مانیسمان هیدرولیک از چه موادی ساخته می شود؟

معمولا در ساخت لوله مانیسمان هیدرولیک از فولاد 316L/TP316 و TI 316 استفاده می شود. البته در کنار این موارد، فولادهایی مانند 304/304L ، 321/321H و H347/347 هم دارای طرفداران زیادی هستند. ضمن اینکه در ساخت لوله مانیسمان هیدرولیک از فولاد دوپلکس و سوپر دوپلکس هم استفاده می کنند.

استانداردهای لوله مانیسمان هیدرولیک

در بیشتر موارد این لوله ها با استانداردهای TC2/EN 10216-5 TC1، ASTM A 269، PED 97/23/EC,AD 2000 و NACE MR0175 ساخته می شوند.

فواید استفاده از لوله مانیسمان هیدرولیک

این لوله ها بدنه ای نرم و استحکام بالایی دارند. مقاومت بالای لوله مانیسمان هیدرولیک در برابر فشار باعث می شود تا خطر نشتی در قسمت های اتصال کاهش یابد. این لوله ها در مقابل خوردگی مقاومت می کنند و از کیفیت و دوام بالایی برخوردار می باشند.

Hydraulic-Mannesmann-Pipe-1-300x300

نکات مهم در زمان انتخاب لوله مانیسمان هیدرولیک

1- دقت به جزئیات و مشخصات لوله (ضخامت، قطر داخلی و خارجی ، اندازه اسمی لوله و...)
2- پاک بودن لوله از هر گونه غبار، زنگ زدگی و رسوب

رده های لوله مانیسمان هیدرولیک

شماره رده لوله مشخص کننده ضخامت دیواره آن می باشد. البته ضخامت دیواره را هم به عنوان وزن لوله می شناسند. رده های لوله های مانیسمان هیدرولیک شامل رده 10 (دیواره سبک)، رده 40 (استاندارد)، رده 80 (فوق قوی) و رده 160 (فوق فوق قوی) می شوند. به دلیل دسترسی بیشتر و ضخامت کم لوله های مانیسمان رده 40 ، از این لوله ها بیشتر در تاسیسات هیدرولیک استفاده می کنند.

نوشتن دیدگاه

ارسال