Skip to main content

لوله مانیسمان سپاهان

| ماهان صنعت

لوله مانیسمان سپاهان یکی از برندهای معتبر می باشد. در واقع به لوله های بدون درز فولادی، لوله مانیسمان می گویند. در این لوله ها، هیچ درز جوشی وجود ندارد. مقاومت بالای لوله مانیسمان باعث شده تا از آن برای خطوط انتقال آب، گاز و نفت استفاده شود.

در این مقاله به لوله مانیسمان سپاهان می پردازیم. با ما همراه باشید.

لوله مانیسمان سپاهان

لوله مانیسمان سپاهان، لوله ای بدون درز و جوش می باشد و ساختاری یکپارچه دارد. این لوله از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. امروزه لوله مانیسمان در سر تا سر جهان تولید و عرضه می شود. این نوع لوله با توجه به نیاز مشتریان، محل و نوع به کارگیری آن در ابعاد و انواع متفاوتی تولید می گردد.
در ایران نیز شرکت ‌های متعددی اقدام به تولید و عرضه ‌ی لوله مانیسمان می نمایند. تعدد شرکت‌ های تولید این لوله در کشور، ایران را تا حد زیادی از واردات لوله مانیسمان بی نیاز ساخته است. از جمله شرکت‌ های فعال در عرصه تولید لوله مانیسمان در ایران می توان سپاهان، کاوه، فولاد صنعت، فولاد اصفهان و … را نام برد.
در این میان، لوله مانیسمان سپاهان که تولید شرکت گروه صنعتی سپاهان است، یکی از شناخته شده و ثابت شده‌ ترین لوله‌ های مانیسمان موجود در بازار ایران می باشد.

لوله مانیسمان سپاهان

 


مزایای لوله مانیسمان سپاهان

از مهمترین مزایای لوله مانیسمان سپاهان باید به ساختار مقاوم و مستحکم آن اشاره نمود. همچنین این لوله در طول و قطرهای بسیار متنوعی تولید می شود که امکان انتقال مواد مختلف را فراهم می کند.
از دیگر مزایای لوله مانیسمان سپاهان می توان به امکان تنظیم و کنترل فشار توسط پمپ، ایمنی و دوام بالا، عدم نیاز به روغن کاری، مقاومت در برابر آتش سوزی و امکان کنترل دستی اشاره نمود.
اتصالات لوله مانیسمان سپاهان از طریق ابزاری به خصوص و کاملا هم اندازه انجام می شود. پس اتصالات دقیق و بدون نشت از مزایای این لوله می باشند. لوله مانیسمان سپاهان را می توان بدون زهکشی نصب نمود که برای آن نیاز چندانی به تخریب محیط نمی باشد.

معایب لوله مانیسمان سپاهان

گستره‌ ی به کارگیری لوله مانیسمان باعث شده تا معایب معدود آن کمتر به چشم آیند. با این حال می ‌توان وزن نسبتا بالای آن را یکی از نقاط ضعف این نوع لوله به حساب آورد. ساختار فولادی لوله مانیسمان باعث وزن زیاد آن می ‌شود که در مقایسه با لوله‌ های پتروشیمی نقطه‌ ی ضعف به حساب می ‌آید.
این وزن زیاد باعث می ‌شود که به کارگیری لوله مانیسمان در برخی موقعیت ‌های خاص دشوار باشد. از طرفی، تولید لوله ی پتروشیمی با کاربرد لوله مانیسمان بسیار گران تمام می‌ شود و صرفه‌ ی اقتصادی ندارد.

کاربرد لوله مانیسمان سپاهان

لوله مانیسمان سپاهان به دلیل تنوع و استحکام بالا، کاربردهای زیادی دارد. در خطوط لوله، کارخانه های کاغذ و خمیر آن، سیستم های فشار قوی، صنایع نفت و گاز، پالایشگاه ها، تاسیسات دارای دمای بالا، صنایع غذایی و لبنیات، دیگ های بخار و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

روش ساخت لوله مانیسمان سپاهان

لوله های مانیسمان، رده های مختلفی دارند. معمولا در رده های 160-20 تولید می شوند. لوله های مانیسمان رده 20، 40 و 80 در کشور ما بیشترین کاربرد را دارند. اندازه لوله های مانیسمان از 1.2 اینچ تا 42 اینچ می باشد. اما در بازارهای ایران تا 24 اینچ وجود دارند. برای ساخت لوله های مانیسمان از شمش های فولادی استفاده می کنند. نکته مهم در تولید این لوله ها، عدم استفاده از جوشکاری است. برای ساخت لوله مانیسمان، ابتدا شمش ها را می برند و سپس تحت حرارت قرار می دهند. این کار را ادامه می دهند تا شمش کاملا سرخ شود. در این موقع، با استفاده از دستگاه مخصوصی به نام النگاتور، شمش ها را به شکل گرد در می آورند. در ادامه به مرحله سوراخ کردن می رسند. دستگاه لخ پرس این کار را انجام می دهد. بعد از آن، سمبه هایی با طول 12 متر را به داخل شمش های فولادی شلیک می کنند. اگر لوله ها تاب داشته باشند، تاب آنها گرفته می شود. در مرحله ی بعد، نوبت به کشش لوله ها می رسد. به این ترتیب، لوله ها را در ابعاد مختلف (تا 24 متر) تحت کشش قرار می دهند. مشتریان می توانند اندازه موردنظر خود را سفارش دهند.

قیمت لوله مانیسمان سپاهان

عوامل متعددی بر روی قیمت لوله مانیسمان سپاهان تاثیر می گذارند. از جمله آنها می توان سایز، ضخامت، برند، نوع لوله، نوسانات ارز، مواد اولیه به کار رفته برای تولید آن، دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده و ... را نام برد. جهت اطلاع از قیمت لوله مانیسمان با شماره های 09121710840 و 09128471129 تماس بگیرید.

قیمت لوله مانیسمان سپاهان

قیمت لوله مانیسمان سپاهان

نوشتن دیدگاه

ارسال