Skip to main content

سه راه مانیسمان چیست؟

| ماهان صنعت

سه راه مانیسمان چیست؟ اتصالات مانیسمان که با نام های بدون درز نیز شناخته می شوند، به آن دسته از اتصالات فولادی گفته می شود که در فرآیند ساخت آن ها از هیچ روش جوش فلزات استفاده نمی شود. تفاوت های دیگر در ماده اولیه محصولات است.

لوله های موجود در بازار به دو قسمت درز دار و بدون درز تقسیم می شوند. لوله های بدون درز یا مانسیمان با خالی کردن یک پروفیل توپر ساخته می شوند. در فرآیند ساخت این لوله ها از هیچ گونه برشی استفاده نشده است و کاملا سر تا سر یکپارچه می باشد.

سه راه مانیسمان چیست؟

سه راه مانیسمان با نام انگلیسی seamless tea شناخته می شود. این اتصال از موارد پرکاربرد در امر لوله کشی می باشد و برای انشعاب گرفتن از خطوط لوله اصلی استفاده می شود . سه راهی جوشی مانیسمان به دو نوع سه راهی مساوی و سه راهی تبدیلی دسته بندی می شوند.

سه راه مانیسمان چیست؟

 

روش تولید سه راه مانسمان بدون درز

سه راهی جوشی مانیسمان از فولاد ضد زنگ و به روش یک تکه و بدون درز تولید می شود.(در فرآیند تولید آن از هیچ جوشکاری استفاده نمی شود)
معمولا سه راه جوشی را به طور چسبیده با لوله مانیسمان اندازه خود قرار می دهند و دور آن را با دقت بسیار بالا جوشکاری می کنند به طوری که آب بندی شود و هیچ درزی باقی نماند. طرف بعدی را هم به همین شکل به لوله بعدی جوش می دهند و بعد از اتمام کار، کلیه جوشها تست می شوند.
دو روش در جهت تولید سه راهی مساوی وجود دارد: تولید سه راهی جوشی به روش سرد و تولید سه راهی جوشی به روش گرم که از مزایای بیشتری برخوردار می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله استانداردهای لوله مانیسمان را مطالعه کنید.

مزایا سه راه مساوی مانیسمان

• مقاومت خوب در برابر زنگ زدگی
• دارای عمر طولانی
• قابلیت گرفتن انشعاب با سایز های مختلف
• قابلیت تحمل فشار زیاد را دارد.
• بدون درز می باشد.
• اتصال سریع و راحت به وسیله جوش
• مقاومت خوب در برابر حرارت و سرما زیاد

تولید کنندگان لوله مانیسمان

لوله مانیسمان به دلیل پر کاربرد بودن در صنایع کشور های مختلف طراحی و تولید می شود. لوله مانیسمان به دلیل کاربرد های زیاد در بیشتر کشورها یافت می شود. این لوله در کارخانه های مطرح و بزرگی مثل تناریس ،Jst،لانترین و... تولید می شود. گفتنی است برخی از لوله های مانیسمان که با استاندارد ASTM ساخته می شوند، پایین تر از استاندارد بین المللی هستند و به همین دلیل از وزنی پایین تر برخوردار می باشند.
لوله های مانیسمان برای کاربردهای با فشار بالا در صنایع نفت و گاز و حفاری و خطوط انتقال نفت و گاز و سیلندرهای هوای فشرده و هیدرولیک استفاده می شود.
لوله های مانیسمان انواع، سایز، گرید و رده های مختلفی دارند. انواع لوله های مانیسمان عبارت اند از لوله های مانیسمان آتشخوار، گالوانیزه و لوله های بدون درز هیدرولیک.
لوله های مانیسمان در انواع گرید های A333، A335، A106 و ... یافت می شوند. این لوله ها در سایز های مختلفی از 1 تا 6 اینچ و در رده های 10، 20، 30، 40، 60، 80 برای مصرف های مختلف، مخصوصا صنعت نفت و گاز تولید و وارد کشور می شوند.

مزایای لوله مانیسمان

• در ساخت اولیه لوله ها از جوش و درز استفاده نشده است.
• استحکام و پایداری بسیار بالا و یکنواختی مناسب
• در مقابل ضربه و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد.
• مصونیت از مواد خورنده و اکسید نشدن
• به کار گرفتن طراحی و تکنولوژی روز دنیا در ساخت این لوله ها

قیمت لوله مانیسمان

برای خرید لوله مانیسمان و آگاهی از قیمت لوله مانیسمان می توانید، با کارشناسان متخصص و و خبره در زمینه لوله مشاوره داشته باشید و با دانش کامل محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.
بهترین روش خرید لوله های مانیسمان با دوام، خرید از مراکز فروش مطمئن و معتبر می باشد. شما باید لوله ای را انتخاب کنید که دارای استاندارد جهانی باشد و از تاییدیه های پخش از مراکز مختلف بهره مند باشد.

نوشتن دیدگاه

ارسال