لوله گالوانیزه سنگین

لوله گالوانیزه سنگین ، لوله گالوانیزه همان لوله فولادی است که سطح آن به وسیله یک لایه از روی پوشش داده می شود. این پوشش نقش محافظتی داشته و باعث می شود تا ماندگاری لوله گالوانیزه بیشتر شود. لایه پوششی که از گالوانیزه گرم است، موجب می شود تا لوله در اثر عبور جریان دچار پوسیدگی نشود. همچنین مانع از گرفتگی لوله ها و ترکیب فلزات سنگین با جریان آب عبوری می گردد.
این لایه محافظ از زنگ زدن لوله گالوانیزه سنگین جلوگیری می کند و باعث می شود تا لوله در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان دهد. به همین دلیل از لوله گالوانیزه سنگین برای مصارف آب رسانی و بهداشت استفاده می شود.

کاربردهای لوله گالوانیزه سنگین :

از لوله گالوانیزه سنگین در صنایع مختلف استفاده می شود. این لوله ها در پالایشگاه ها، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، مصارف معمولی، موتورخانه، خطوط انتقال آب و سیالات، کندانسورها، مبدل های حرارتی و … به کار می روند.

مشخصات لوله گالوانیزه سنگین :

شرکت های زیادی، لوله های گالوانیزه سنگین را در شاخه های 6 متری، سایز 1/2 اینچ تا 6 اینچ و ضخامت 2.5 میلی متر تولید می کنند. لوله گالوانیزه سنگین می تواند در برابر فشار و دمای بالا مقاومت نماید.

تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین :

مهم ترین تفاوت لوله گالوانیزه سنگین و سبک در وزن و ابعاد آنهاست. ضخامت لوله گالوانیزه سنگین بیشتر از سبک می باشد. دلیل این امر، فلز روی بیشتری است که برای پوشش دهی لوله گالوانیزه سنگین به کار رفته است. این مسئله باعث افزایش مقاومت و قیمت لوله های گالوانیزه سنگین می شود.
طول عمر، ماندگاری و مقاومت این لوله ها هم بیشتر از لوله گالوانیزه سبک می باشد. به همین دلیل در محیط های مرطوب و اسیدی هم دوام می آورند.

قیمت لوله گالوانیزه سنگین :

قیمت لوله گالوانیزه با توجه به ابعاد، وزن، قطر و ضخامت آن تعیین می گردد. با توجه به اینکه ابعاد لوله گالوانیزه سنگین از لوله گالوانیزه سبک بزرگتر است، قیمت گران تری دارد.

آخرین مقالات

لوله گلخانه

لوله ها سیلندرهایی توخالی هستند که معمولا دارای مقطع گرد هستند. از لوله ها برای فعالیت های مختلفی از جمله

ادامه مطلب