لوله مانیسمان لانترین

لوله مانیسمان لانترین یک نوع لوله بدون درز است که مقطع ضخیمی دارد. به همین دلیل در مقابل فشار و کشش، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این نوع لوله که در خارج از ایران تولید می‌شود، به خوبی می‌تواند در هر نوع شرایط آب و هوایی دوام بیاورد. لوله مانیسمان لانترین ساختار یکنواختی دارد و سطح آن فاقد هر گونه درز و جوشی است.

کاربردهای لوله مانیسمان لانترین

لوله‌های بدون درز لانترین کاربردهای زیادی در صنعت دارند. این لوله‌ها برای انتقال نفت و گاز و… به کار می‌روند. به طور کلی از لوله مانیسمان لانترین برای انتقال‌های تحت فشار استفاده می‌شود. ویژگی‌های این لوله‌ها باعث شده است تا در صنایع کشتی‌سازی و تولید قطعات ضروری کشتی هم کاربرد داشته باشند.

علاوه براین برای خطوط لوله و تاسیسات نفتی، تجهیزات مورد استفاده در میدان‌های نفتی، مخازن تحت فشار، خطوط بخار و ساخت قطعات مکانیکی لوله بدون درز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله مانیسمان بدون درز لانترین گزینه مناسبی برای تولید و ساخت مخازن بویلر، کمپرسورها و مخازن سوخت CNG و ساخت سکوهای دریایی است.

پیشنهاد می کنیم مقاله بورس نمایندگی لوله مانیسمان، درزدار و لوله و اتصالات را مطالعه کنید.

از دیگر کاربردهای لوله‌های مانیسمان لانترین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– صنعت خودروسازی : برای ساخت اجزای مکانیکی گردنده مانند اکسل خودرو
– صنعت نظامی : به منظور تولید لوله تفنگی و تانک
– صنعت لوله و اتصالات : برای شکل‌پذیری و ساخت فلنج، عملیات جوشکاری
این نوع لوله در ایران برای ساخت مخازن سوخت CNG و در صنایع استخراج و انتقال نفت و گاز مورد استفاده قرار گرفته است.

ویژگی‌های لوله مانیسمان بدون درز لانترین

همان طور که گفتیم لوله‌های لانترین یک نوع لوله مانیسمان هستند. این لوله‌ها، سطحی صاف و بدون درز جوش دارند. به همین علت می‌توانند فشار و دمای بالا را به خوبی تحمل کنند. از دیگر ویژگی‌های لوله مانیسمان لانترین می‌توان به هم‌مرکز بودن مقطع لوله و دقت بالای تولید آن اشاره کرد.

قیمت لوله مانیسمان لانترین و عوامل موثر بر آن

قیمت لوله مانیسمان تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند اندازه و ضخامت لوله، رده و متراژ، روش ساخت و قیمت مواد اولیه است. به دلیل وارداتی بودن این محصول، عوامل دیگری مانند نوسانات نرخ ارز، سیاست‌های گمرک کشور، تغییر قیمت آهن، سیاست‌های تجار کشور تولید‌کننده و… هم بر قیمت لوله مانیسمان لانترین تاثیر می‌گذارند.

با توجه به اینکه عوامل متنوعی روی قیمت لوله مانیسمان بدون درز لانترین تاثیر می‌گذارند، نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی را برای این محصول تعیین کرد. شما می‌توانید برای اطلاع از لیست قیمت لوله مانیسمان لانترین با کارشناسان ماهان صنعت تماس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم مقاله قیمت لوله مانیسمان را مطالعه کنید.

کشش لوله مانیسمان لانترین

لوله‌های مانیسمان با استفاده از آبکاری (نورد) سرد یا گرم تولید می‌شوند. استوانه‌های توخالی که در فرایندهای اکستروژن، سنبه‌کاری و نورد تولید می‌شوند، تحت کشش قرار می‌گیرند. به این ترتیب پرداخت نهایی روی آنها صورت می‌گیرد. فرایند کشش در آبکاری سرد به منظور تولید پرداخت‌های سطحی بهتر و لوله‌های با جدار نازکتر یا قطرهایی کوچکتر و نیز ساخت لوله‌هایی با اشکال نامنظم انجام می‌شود. این عملیات، خواص مکانیکی لوله را بهبود می‌دهد.

نکات مهم در مورد لوله مانیسمان لانترین

در هنگام انتخاب، خرید و استفاده از لوله مانیسمان لانترین بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

1- اگر می‌خواهید برای تبدیل در لوله‌های مانیسمان استفاده کنید، از قطعات بدون درز یا نقطه جوش باشند.

2- باید یکسری استانداردها در تولید لوله مانیسمان رعایت شوند. این کار موجب می‌شود تا محصول نهایی، به خوبی در برابر فشار و حرارت بالا دوام بیاورد. لوله‌هایی که استانداردهای لازم را نداشته باشند، کارایی چندانی ندارند و فقط هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌کنند.

3- قبل از انتخاب و خرید لوله مانیسمان، هدف خود را از خرید مشخص کنید. شما باید بدانید که برای چه منظور و کاربردی به این لوله نیاز دارید. با در نظر گرفتن این مورد می‌توانید لوله مانیسمان با رده مناسبی را انتخاب کنید.

کلام پایانی در مورد لوله مانیسمان لانترین

لوله‌ های مانیسمان اهمیت زیادی در صنعت دارند. ویژگی‌ های منحصر به فرد این لوله‌ها باعث شده است تا در صنایع حساس مورد استفاده قرار بگیرند. لوله مانیسمان بدون درز لانترین یک نوع لوله ضخیم است که می‌تواند فشار و دمای زیادی را تحمل کند. به همین علت از آن در صنایع مختلفی مانند کشتی‌سازی، خودروسازی، نفت، گاز و پتروشیمی، پالایشگاه ها و… استفاده می‌کنند. البته در ایران، برای ساخت مخازن سوخت CNG و در صنایع استخراج و انتقال نفت و گاز مورد استفاده قرار گرفته است.

آخرین مقالات

لوله گلخانه

لوله ها سیلندرهایی توخالی هستند که معمولا دارای مقطع گرد هستند. از لوله ها برای فعالیت های مختلفی از جمله

ادامه مطلب