لوله مانیسمان اهواز

لوله مانیسمان اهواز ، یکی از معروف ترین برندهای لوله بدون درز در بازار آهن و فولاد است. در حال حاضر، این لوله ها با کیفیت زیادی تولید می شوند. لوله مانیسمان اهواز، نوعی لوله بدون درز است که دارای استحکام و مقاومت بالایی می باشد. همین امر باعث شده تا در انتقال سیالات با دما و فشار زیاد مورد استفاده قرار بگیرد.


عدم وجود درز جوش باعث می شود تا تنش و فشار وارد شده به لوله در سطح آن پخش شود. به این دلیل، لوله در مقابل فشارهای بالا، مقاومت زیادی نشان می دهد.

کارخانه لوله مانیسمان اهواز

گروه ملی صنعتی فولاد ایران، بیشتر حجم لوله های مانیسمان اهواز موجود در بازار را تولید می کند. این کارخانه در اهواز قرار دارد و انواع لوله های مانیسمان را با استفاده از فناوری push bench می سازند. البته، لوله سازی اهواز هم در زمینه تولید لوله های مانیسمان فعالیت می کند. این مجموعه حجم کمتری از لوله های مانیسمان موجود در بازار را تولید می کند. کارخانه لوله مانیسمان اهواز در سال 1351 تاسیس شد. سپس در سال 1360 تجهیزات موردنیاز آن نصب شدند و به این ترتیب کارخانه به بهره برداری رسید. این کارخانه، قادر است تا قسمتی از نیاز داخل کشور را تامین کند. به طور کلی، میزان تولید لوله های مانیسمان با اندازه های بزرگ در داخل کشور بسیار کم است. بیشتر نیاز کشور در این مورد، از طریق واردات تامین می شود.

مواد اولیه برای تولید لوله مانیسمان اهواز

برای ساخت این لوله ها از شمش های فولادی 200*200 میلی متر مربع استفاده می کنند.

ویژگی های لوله مانیسمان اهواز

معمولا این لوله ها با طول 6 متر و در سه رده 20، 30 و 40 تولید می شوند که لوله رده 40 نسبت به بقیه پر کاربردتر می باشد. اندازه لوله های مانیسمان اهواز بین 6 – 0.5 اینچ است. لوله های مانیسمان اهواز رده 30 می توانند دمای 75 درجه سانتی گراد و فشار 20 بار را تحمل کنند. در حالی که، لوله مانیسمان اهواز رده 40 قابلیت تحمل دما را تا 90 درجه سانتی گراد و فشار را تا 25 بار دارد. از مهم ترین ویژگی های لوله مانیسمان اهواز می توان به دوام بالا و هزینه تعمیر و نگهداری پایین آنها اشاره کرد.

استاندارد لوله مانیسمان اهواز

معمولا تولید کنندگان لوله های مانیسمان اهواز، این لوله ها را با استانداردهای API 5L، DIN، ASTM و IPS می سازند و در بازار عرضه می کنند.

اندازه های لوله مانیسمان اهواز

لوله های مانیسمان اهواز در اندازه های 1/2 اینچ، 3/4 اینچ، 1 اینچ، 1 و 1/4 اینچ، 1 و 1/2 اینچ، 2 اینچ، 2 و 1/2 اینچ، 3 اینچ، 4 اینچ، 5 اینچ و 6 اینچ تولید می شوند.

کاربردهای لوله مانیسمان اهواز

برای انتقال سیالات ارزشمند (مانند نفت) از لوله مانیسمان اهواز استفاده می شود. علاوه بر این، در مواردی که خطر نشت مواد از لوله وجود دارد، از این نوع لوله استفاده می کنند. امروزه لوله های مانیسمان اهواز در کشتی سازی، انتقال هیدروژن، گازکشی ساختمان ها، صنایع غذایی و دارویی، تجهیزات آتش نشانی، انتقال آب، نفت و گاز، لول سوئیچ ها، لول ترانسمیترها، تله های ترمودینامیکی، ترموستاتیکی، فلوتری، تله های فری فلوت و … کاربرد دارند.

روش تولید لوله مانیسمان

مراحل تولید لوله مانیسمان شامل برش، گرمادهی، لخ پرس، دستگاه النگاتور، شلیک سمبه، تاب گیری، جداسازی سمبه، مرحله کروی، کشش، سرد کردن، اندازه گیری، آزمایش، کونیک شدن دو سر لوله، پولیش و بستن لوله می شوند.

وزن لوله مانیسمان اهواز

یکی از ویژگی های مهم لوله مانیسمان اهواز که بر نوع کاربرد و قیمت آن موثر می باشد، وزن لوله است.

محاسبه وزن لوله

یکی از ساده ترین روش های محاسبه وزن لوله، استفاده از جدول وزنی لوله می باشد. برای این منظور، جدولی بر اساس استاندارد اشتال تدوین شده است. در این جدول، اطلاعات مختلفی مانند قطر خارجی، ضخامت، سطح جانبی و وزن هر متر لوله وجود دارند. با استفاده از این اطلاعات می توان وزن محصول موردنظر را تخمین زد.

قیمت لوله مانیسمان اهواز

عوامل مختلفی بر قیمت لوله مانیسمان اهواز تاثیرگذار هستند. از جمله این عوامل می توانیم ابعاد، وزن، ضخامت، استانداردهای لوله، میزان عرضه و تقاضا، روش تولید، کیفیت لوله و … را نام ببریم.

قیمت لوله مانیسمان 3.4 اینچ :

قیمت این نوع لوله ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل، تورم های ناگهانی است که در بازه های مختلف در کشور به وجود می آید. برای اطلاع از قیمت روز لوله های مانسیمان 3.4 اینچ با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

قیمت لوله مانیسمان 8 اینچ :

این لوله ها جزء سبک ترین لوله های موجود در بازار محسوب می شوند. از نظر قیمت، ارزان تر از لوله های بزرگتر هستند. لوله های مانیسمان 8 اینچ در خطوط تولید دارو و صنایع غذایی کاربرد بیشتری دارند.

قیمت لوله مانیسمان 18 اینچ :

به عنوان یک لوله مانیسمان با سایز متوسط شناخته می شود. از این لوله ها در خطوط هیدرولیک، صنایع دارویی و غذایی، خطوط انتقال کم فشار استفاده می کنند. قیمت لوله مانیسمان 18 اینچ تحت تاثیر واردات، مقدار تولید و تقاضای بازار می باشد.

سخن پایانی

لوله بدون درز اهواز برند معروفی از لوله مانیسمان (سیملس) است که در کشور تولید می شود. لوله مانیسمان اهواز، سطحی صاف و یکنواخت دارد و در روز آن هیچ گونه درزی نیست. کیفیت و استحکام بالای این لوله باعث شده تا در صنایع مختلفی از آن استفاده شود. قیمت لوله مانیسمان اهواز تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می کند. برای اطلاع از قیمت این لوله با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

آخرین مقالات

لوله گلخانه

لوله ها سیلندرهایی توخالی هستند که معمولا دارای مقطع گرد هستند. از لوله ها برای فعالیت های مختلفی از جمله

ادامه مطلب