لوله گلخانه ای سبک

لوله گلخانه ای سبک ، از پرطرفدارترین انواع لوله های گالوانیزه می باشد. لوله های گالوانیزه به دلیل مزایای بیشماری که دارند، اولین و بهترین انتخاب برای ساخت گلخانه به شمار می روند. می دانیم که گلخانه ها به خانه های شیشه ای شناخته می شوند.


از این رو برای ساخت ستون این گلخانه ها، لازم است از لوله های سبک استفاده شود. لوله هایی که از مقاومت بالا و وزن سبکی برخوردار باشند.

لوله های سبک علاوه بر این که وزن کمتری دارند، از قیمت مناسب تری نیز برخوردار می باشند. از این رو در بیشتر صنایع گلخانه سازی از این دسته لوله ها استفاده می شود. در این مقاله به لوله گلخانه ای سبک می پردازیم. با ما همراه باشید.

لوله گلخانه ای سبک

از انواع لوله های پر مصرف در سازه های گلخانه صنعتی و کشاورزی، لوله گلخانه ای سبک است. این نوع لوله نسبت به لوله بدون درز، وزن پایین تری دارد. به همین دلیل قیمت آن مناسب می باشد. همچنین بدلیل تنوع در ضخامت و وزن های متفاوت از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این نوع لوله بصورت تولید لوله سیاه از ورق و درز جوش مستقیم تولید می شود. پس از تولید و تمیزکاری جهت گالوانیزه به وان مذاب گالوانیزه روی منتقل می گردد. پس از ماندگاری مدتی معین بصورت لوله گالوانیزه و با مقدار پپوشش حداقل 70 میکرون آماده ی بسته بندی و فروش می باشد.
لوله گلخانه ای سبک از سایز های نیم تا 6 اینچ و از نمره 2 الی 10 تولید می شود. لوله گلخانه ای سبک با ضخامت 2mm، 2.35mm و 2.5mm برای سازه سقف و با ضخامت 2.8mm و 3mm برای ستون ها مورد استفاده قرار می گیرد.
لوله گلخانه ای سبک در انواع لوله های سبک و نیمه سنگین از لحاظ وزن و ضخامت تقسیم بندی می شوند. بسته بندی لوله گلخانه سبک بصورت بندیل بوده و بر اساس وزن هر بندیل فروخته می شود.
قیمت لوله گلخانه به عوامل متعددی مانند جنس، نوع، ضخامت، وزن و … آن بستگی دارد.

انواع لوله گلخانه ای سبک

لوله های گلخانه ای با ساختار گلخانه ای بر روی زمین ساخته شده اند. این لوله ها به اندازه کافی بزرگ می باشند تا بتوانند وارد آن شوند.

لوله گلخانه ای انواع مختلفی دارد که لوله گلخانه ای سبک یکی از انواع آن می باشد. این نوع لوله خود به چند دسته تقسیم می شود. لوله گلخانه ای سبک سبک، کشاورزی، صنعتی و سنگین از انواع آن می باشند.

تجهیزات لازم برای ساخت گلخانه ها

اصولا گلخانه های شیشه ای و خانگی از تجهیزات پیشرفته ای برخوردار هستند. تا قادر باشند انواع گل های خاص، زیبا و سبزیجات را پرورش دهند. این گلخانه ها نیاز به تجهیزات خاصی دارند از جمله لوله گلخانه ای، اتصالات گالوانیزه گلخانه ای، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، نورپردازی و… که همگی برای رشد گیاه لازم است.
لوله گالوانیزه گلخانه ای سبک به دو روش گرم و سرد در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های گرم در برابر رطوبت، توان تحمل بالاتری دارند و دچار زنگ زدگی نمی شوند. از این رو لوله گلخانه ای سبک گرم بیشتر مورد پسند است و استفاده می شود. اما لوله های گالوانیزه سرد، مقاومت کمتری داشته و عمر مفید آنها 5 سال می باشد. در حالی که لوله های گالوانیزه گرم بیش از 25 سال عمر می کنند. روکش این لوله ها، با دمای کمتری آبکاری می شوند.

لوله گلخانه ای سبک و نحوه محاسبه وزن لوله ها

یکی از مهمترین معیارها در انتخاب لوله های گلخانه ای، وزن آنها می باشد. به همین دلیل پس از انتخاب لوله های مورد نظر، باید وزن مقاطع را بدست آورد. این روش بسیار ساده و آسان است. البته معمولا وزن های لوله های گلخانه ای از پیش محاسبه شده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
لوله های توخالی از فولاد کربن ساخته می شوند. برای ساخت این لوله ها از 2 روش درزدار و بدون درز استفاده می گردد. برای ساخت لوله ها از روش درز دار به شیوه فرمینگ و جوشکاری دو لبه ورق استفاده می شود. در حالی که برای ساخت لوله های بدون درز، فولاد را در قالب های مخصوص تولید می کنند. روش ساخت لوله ها، در قیمت آنها تاثیر دارد.
مشخصات محصول تولیدى لوله گلخانه ای سبک، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى لوله ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى شود تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

سخن آخر

ساخت لوله گلخانه ای، کاربردی و اقتصادی می باشد. جنس آنها معمولا از آلیاژ فولاد گالوانیزه است که در ابعاد و قطرهای مختلف تولید می شوند. وزن سبک و نازک بودن لوله از ویژگی های لوله گلخانه ای می باشند. لوله گلخانه ای انواع مختلفی دارد که در این مقاله با لوله گلخانه ای سبک آشنا شدیم.

آخرین مقالات

لوله گلخانه

لوله ها سیلندرهایی توخالی هستند که معمولا دارای مقطع گرد هستند. از لوله ها برای فعالیت های مختلفی از جمله

ادامه مطلب